Založ si blog

Ivetka prijíma návštevy. („Gorilia“ hra. )

 

Dej sa odohráva v jednej dedinke v chudobnej krajine, ktorej bohatstvo prešlo do rúk niekoľkých jednotlivcov.

Napriek tomu, že o bohatstvo sa treba nepretržite starať, jednotlivci si vedia nájsť čas na láskyplné návštevy, lebo je bežné, že komunikujete, rokujete v rámci priateľských pozvaní. Je to úplne normálne.

Miesto deja je vo všetkých výstupoch rovnaké. Je to dom, ktorý je ústretový a pohodlný rôznym ľuďom. Dejová línia je tiež vždy rovnaká, aktéri hry sa do žiadnych nechutností zatiahnuť nedajú, všetky dialógy sú slušné a nevinné.

Scéna: Ivetkin dom

Výstup: 568 z tisícoch

Osoby:

Jarko, 568. návštevník

Ivetka: domáca pani

Úvod – expozícia:

Otvorenie dverí.

I: Jarko!

J: Ivetka! Prišiel som sa pozrieť, ako sa máš.

I: To je od teba milé. Poď ďalej! Vezmi si papučky.

J: Ďakujem.

I: Prosíš si kávu?

J: Dám si.

I: Turka, alebo nesku?

J: Nesku.

I: Hneď to bude.

Zauzlenie – kolízia:

Ivetka sa vzdialila, Jarko osamel, neisto sa obzerá po byte. Ivetka sa vracia.

I: Nech sa páči!

J: Ďakujem. Tá je dobrá.

I: Ďakujem.

J: Ako sa máš?

I: Dobre. A ty?

J: I ja sa mám dobre.

I: A čo počasie? Nefúkalo?

J: Nefúkalo.

I: Má sa otepliť.

J: Hej, počul som to. A ako rodina…, dobre?

I: Máme sa dobre. A tvoja.

J: I my sa máme dobre.

I: Uhm, tak to je fajn. A zdravie slúži.

J: Ďakujem za opýtanie, slúži. A čo ty?

I: Tiež mi slúži…

Vyvrcholenie – kríza:

Rozhovor dramaticky viazne, aktéri vyčerpali všetky témy. Uvedomujú si, ako ich tlačia pracovné povinnosti, ale nechcú si navzájom ublížiť necitlivým rýchlym odchodom.

J: Uhm…

I: Hmm…

Obrat deja – peripetia:

Jarko naberie odvahu.

J: Nehnevaj sa, Ivetka, ja teda pôjdem…

I: Tak skoro, to ma mrzí…

J: Veď vieš, …

I: Viem, nebudem ťa nasilu zdržiavať.

J: Ďakujem za kávu.

I: A ja ďakujem za návštevu.

Záver – katastrofa:

Jarko sa postaví na odchod.

J: Tak ahoj, Ivetka.

I: Ahoj, Jarko, a príď i nabudúce.

Odišiel. Ivetka s pátosom zatvorila dvere.

Naivní diváci po 568 krát tlieskajú a vstávajú zo stoličiek. Nasleduje 569. výstup. A bude ich tisíc, možno i viac.

 

Výzva pre Zuzanu Wienk

26.08.2012

Zuzana Wienk cez médiá odkazuje Hedvige: „Prepáč. Veľmi ma mrzí, že musíš žiť v tejto krajine, veľmi ma mrzí, že si musela za šesť rokov podstúpiť to, čo si podstúpila a že pre teba bol celý život zmenený a poznačený a je to niečo, čo sa už nedá napraviť.“ Akým právom Zuzana Wienk haní moju krajinu, môj domov? Ako to myslí tým výrazom- [...]

Spanilá jazda v modrom

11.06.2012

Policajt: – Dobrý deň, prosím vodiča tohto modrého autíčka, aby vystúpil. Z autíčka vystúpi mohutná postava v župane: – Dobrý deň, ja som vodič. Nedávno ma ním zvolili…, som Pavol F. veľký Prvý v župane, Predseda i Poslanec. Policajt: – Ale, ale, neprekáža vám ten župan v riadení vozidla? Pavol F. veľký Prvý v župane: – Pán policajt, [...]

Chceme čistú Gorilu

16.02.2012

Gorila chce viac diskutovať s občanmi. Včera to zahájila STV. Diskusná relácia s predstaviteľmi Gorily sa zmenila na predvolebnú politickú diskusiu zúčastnených predstaviteľov politických strán. Občas to bol ring v zmysle „Kto viac naloží Kaliňákovi“. Najaktívnejšia bola redaktorka STV, ktorá našťastie nesedela tak blízko pri Kaliňákovi, aby ho mohla fyzicky [...]

Najvyšší správny súd, budova

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Fico, Kmec

Peniaze z plánu obnovy môžu byť podľa Fica štartom veľkých modernizačných programov

26.04.2024 13:54

Premiér Robert Fico to uviedol po pracovnom stretnutí s podpredsedom vlády SR pre Plán obnovy a odolnosti a využívania eurofondov Petrom Kmecom.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 49380x
Priemerná čítanosť článkov: 3292x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy